اکالیپتوس شهرت زیادی برای مقابله با سرماخوردگی و سینوزیت دارد. روز یکشنبه یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران شیوع سویه دلتا در سه ولایت بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را "نگرانکننده" خواند. به گفته محققان شواهد نشان میدهد که این تغییر الگو به افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا مربوط میشود که ابتدا در هند شناسایی شد. از آنجایی که سیر اثرات درمانی زیادی دارد، ممکن است این را امتحان کنید، اگرچه ممکن است بخواهید پس از آن دندانهای خود را مسواک بزنید تا از دندانهای خود در برابر آنزیمها محافظت کنید و تنفس خود را بهبود بخشید. محلول را صاف کنید و روزانه 3 تا 4 پیاله از این جوشانده (بعد از غذا) میل کنید. حتی اگر ویروس ها به گلوی شما حمله نکرده باشند، باز هم به خاطر سرفه کردن ها و صاف کردن گلو خود، نوعی سوزش در گلوی خود حس می کنید. سپس ۲ دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد. علىرغم توصیههاى لینوس پاولینگ (Linus Pauling)، برنده جایزه نوبل هیچ بررسى بالینى تا بهحال تأثیر ویتامین ث را در پیشگیرى از سرماخوردگى یا کاهش شدت آن بعد از ابتلاء (صرفنظر از تأثیرات اندک)، نشان نداده است.

این مهارتها انواع مختلفی دارند که از آن جمله میتوان به برقراری ارتباط مؤثر، مدیریت خشم، مدیریت استرس، حل تعارض در حین مذاکره، حل مسأله و مدیریت بحران، تصمیمگیری و هدفگذاری اشاره کرد؛ به عبارت دیگر آشنایی و به کارگیری هر یک از این مهارتها سهم بسیار مهمی در سلامت و بهداشت روان خواهد داشت. راهکار رهایی از گوش درد در زمان خواب این است که به جهت مخالف درد بخوابید. هیچ وقت از خواب عمیق و استراحت خود به بهانه کار دور نشوید و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه دارید. موج افسردگی طی سالهای اخیر کار را به جایی رسانده است که سازمان بهداشت جهانی بر آن شده تا سال ۲۰۱۷ را با شعار«بیایید در مورد افسردگی حرف بزنیم» پی بگیرد. محققان همچنین متوجه شدند که احتمال آلوده شدن نوجوانان دارای اضافه وزن و چاقی نسبت به هم سن و سالان لاغر خود به این ویروس دو و نیم برابر بیشتر بوده است.

نمک به از بین بردن خلط اضافی (که میتواند باعث احساس خارش یا مورمور شدن در گلو شود) و کاهش التهاب کمک میکند. توجه داشته باشید که مصرف این داروها میتواند موجب خوابآلودگی شود بنابراین تا زمانیکه از هوشیاری خود اطمینان حاصل نکردهاید کارهایی که نیازمند دقت و هوشیاری است (مثل رانندگی) را انجام ندهید. 9- ضد سرطان است: بر اساس مطالعات مختلف گیاه علف لیمو می تواند با سرطان مقابله کند درحالی که با سلول های سالم کاری ندارد. ۹- ماست بخورید : باکتری های مفید موجود در ماست باعث تحریک تولید مواد سیستم ایمنی شده که با بیماری مبارزه می کند . این امر به این دلیل است که وقتی کلیه ها - که باعث ایجاد ادرار می شوند - از بین می روند ، دفع ویتامین های اضافی برای بدن دشوارتر است. هنوز در مورد اینکه مصرف چه میزان کافئین موجب تحمل و اعتیاد می شود، مورد بحث و شک است ولی آنچه مسلم است مصرف مرتب و روزانه بیش از ۳۵۰ میلی گرم کافئین (۴ تا ۵ فنجان قهوه در روز) می تواند ایجاد اعتیاد فیزیکی که مشخص ترین نشانه های ترک آن شامل سردرد شدید، تحریک پذیری، خستگی مفرط است.

مقدار مصرف خطرناک و کشنده آن به صورت خالص و تزریق وریدی ۲-۳ گرم و به صورت خوراکی ۱۰ گرم است. دلیل مصرف آن نیز جلوگیری از آبریزش بینی است. پس از نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه اثرات جسمی آن از جمله افزایش متابولیسم، افزایش فشار خون و درجه حرارت ظاهر می گردد. دانه های قهوه اثرات کوتاه مدت کافئین پس از ۵ دقیقه از نوشیدن قهوه به کلیه ساختمان بدن از طریق اعصاب و پس از ۳۰ دقیقه به خون می رسد و در مدت ۴ ساعت در بدن متابولیزه می گردد. حلقه ها، ساعت یا سایر مواردی که روی بدن فشار وارد می کنند را از بدن جدا کنید. اثرات آن بلافاصله پس از نوشیدن یک فنجان ظاهر می شود و تا چند ساعت ادامه دارد. اگرچه ویتامین C ممکن است راهی برای جلوگیری از سرماخوردگی های زمستانی باشد ، دانشمندان به طور فزاینده به دنبال استفاده از آن به عنوان درمانی برای سایر شرایط هستند، از ویروس کرونا گرفته تا از دست دادن حافظه. علائم آن ممکن است نوسان داشته باشند و یا به مدت چندین هفته طول بکشند. می توانید با نوشیدن چای این گیاه به خواص متعدد آن پی ببرید.

7- دشمن بی خوابی و اختلال های عصبی است: نوشیدن یک فنجان چای علف لیمو می تواند اعصاب را آرام و ماهیچه ها را به خواب فروببرد. به اعتقاد او، آیتمهای مهم در سبک زندگی تنظیم خواب یعنی پرهیز از کم خوابی و پرخوابی، تنظیم اشتها، افزایش کیفیت تغذیه به معنای پرهیز از پرخوری یا رژیمهای غیراصولی، نوشیدنیهای محرک، مصرف بیرویه فست فود، قهوه و امثال آن، البته ترک سیگار و مواد مخدر هم تأثیر زیادی در این امر دارند. به اعتقاد جلوه، افسردگی از چند بعد قابل بررسی است، یکی از علائم افسردگی شناختی یا فکری است. محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که ویتامین C می تواند یک عامل اصلی در جلوگیری از کاهش شناختی ناشی از پیری و اختلالات مانند زوال عقل باشد. یکی از دلایلی که برخی از افراد در فصول گرم سال به سرماخوردگی مبتلا میشوند، انتقال سریع این بیماری است. با این وجود، افرادی که سیگار می کشند نیازمند مصرف ویتامین C بیشتر هستند که می تواند تا 35 میلی گرم بیشتر نسبت به افراد غیر سیگاری باشد زیرا سیگار کشیدن موجب تخلیه این ویتامین از بدن می شود. در یک بررسی مشخص شد، در مادرانی که در مدت بارداری شان قهوه زیاد می نوشند، احتمال سقط جنین و یا به دنیا آوردن نوزاد نارس بسیار است.

مصرف غلط شربت سرماخوردگی بسیار متداول است. آنتیبیوتیکها بر ویروسها اثر ندارند، ولی میتوانید علائم استاندارد بیماری را با نوشیدن آب کافی، مصرف داروهای مسکن بدون نسخه و استراحت برای کمک به بهبودی، درمان کنید. برای جلوگیری از این امر توصیه می شود این قرص را با معده پر مصرف کنید. بررسی های در مورد رابطه مصرف قهوه و بیماریهای قلبی و هم چنین سرطان کلیه و مثانه انجام شده که صحت و سقم آن هنوز مشخص نگردیده است. این امر با تشویق تولید گلبول های سفید خون که با بیماری مبارزه می کنند، خود را به میکروب ها متصل کرده و آنها را به قتل می رسانند. التهاب خود عامل تضعبف گلبول های سفید خون است . این گلبول ها برای مبارزه با عفونت ضروری هستند. کافئین موجود در قهوه بر کلیه ها اثر گذاشته و موجب افزایش ادرار می شود. 2- کلسترول را پایین می آورد: مواد موجود در علف لیمو به سالم نگه داشتن سطح کلسترول یعنی کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند. 1- سم زدا است: نوشیدن دمنوش علف لیمو به بیرون کردن سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند؛ بنابراین برای کلیه ها، مثانه و سلامت ریه فوق العاده است.

اضافه کردن سیر به سوپ مرغ یا آب مرغ هم باعث خوشطعم شدن آنها میشود، هم اثربخشی آنها را برای مبارزه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر میکند. در صورتی که تحت رژیم درمانی مشخص می باشید، در صورت فراموش کردن یک دوز به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید. پزشک به شما یاد می دهد که چگونه آلرژنها را تشخیص دهید، بنابراین به راحتی میتوانید از آنها دوری کنید. از آنجا که کشور ما نیز از این موج مبرا نبوده و خیزابهای آن ما را نیز دربرگرفته است، پای صحبتهای یک متخصص نشستیم. شفقناافغانستان- در زمستان و به هنگام سرماخوردگی بسیاری از ما به ویتامین Cو مکمل های آن متوسل می شویم- و در این شرایط پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کروناهستند. یکی از شربت های طبیعی بسیار موثر در درمان عفونت های ویروسی و بهبود علایم سرماخوردگی, شربت عسل و آبلیمو است. دکتر مایک اسکینر، ویروس شناس در امپریال کالج لندن، می گوید ما ارزش مصرف ویتامین C را در برابر ویروس کرونا نمی دانیم و می گوید که دوز آزمایش شده بسیار گسترده است. این شرایط بطور رایج با یک نقص در هیپوتالاموس مرتبط است که میتواند شامل مشکلات باروری نیز شود.

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی این میوه خشک میتواند از بروز تب و عفونت جلوگیری کند. البته هیچ سطح ویتامین C شناخته شده ای وجود ندارد که سمی باشد به این دلیل است که ویتامین C محلول در آب است، بنابراین هر چیزی که بدن از آن استفاده نمی کند در ادرار دفع می شود. که با نوشیدن قهوه از بین می رود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می شود، مصرف ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی است و به سرعت از بین می رود. بعضی از این عفونت ها که با نوشیدن این دمنوش رفع می شوند عبارتاند از قارچ کاندیدا، کرم حلقه دار، گال، عفونت مجاری ادرار و عفونت های ناشی از برش یا زخم. 3- ضد میکروب و ضد قارچ است: نوشیدن چای علف لیمو می تواند در برابر پاتوژن های مبارزی که می توانند منجر به عفونت، مشکلات امعاواحشا شوند مقاومت کند.

6- ضدالتهاب است: التهاب که یکی از اصلی ترین عوامل بیماری مختلف است و می تواند دردها و سردرد را وخیم تر کند با نوشیدن این چای بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که در زمان این بیماری مقدار زیادی از آب و املاح بدن با تب و آبریزش بینی از دست می رود . با بروز بیماری، بدن مقدار زیادی آب و املاح از دست میدهد و تشدید این موضوع روند بهبودی را مختل خواهد کرد. 4- تب را پایین می آورد: نام دیگر این گیاه علف تب است چون توانایی بالایی در پایین آوردن تب بدن دارد. نتایج پژوهش نشان دادند افرادی که بستنی دارای بیفیدوباکتریوم مصرف کردند با سطوح پایین استرپتوکوک در بزاق مواجه شده و تعادل باکتریایی در بدن این افراد نیز متعادلتر از گروه دوم بود. 5- برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است: چای این گیاه اختلالات تنفسی را پایین می آورد مثل سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا، مشکلات سینوسی و آسم.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نوبت دهی پزشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.